Die gebied wat as Distrik Ses bekend staan, het sy naam gekry omdat dit die Sesde Munisipale Distrik van Kaapstad in 1867 was. Sy vroeëre nie-amptelike naam was Kanaldorp, ‘n naam wat vermoedelik afgelei is van die reeks kanale wat deur die stad loop, waarvan sommige oorgesteek moes word om die Distrik te bereik (kanaal is die Afrikaanse woord vir ‘kanaal’.) Met die tyd het sommige mense Distrik Ses Kanaladorp genoem (kanala is afgelei van die Indonesiese woord vir ‘asseblief’), en dit is waarskynlik dat die naam voortspruit uit ‘n samevoeging van die twee betekenisse.
Distrik Ses was voor sy vernietiging onder Apartheid ‘n gemeenskap wat verskeidenheid op verskeie vlakke verteenwoordig het – taal, godsdiens, ekonomiese klas, geografiese oorsprong – en dit het ‘n lewende voorbeeld geword van hoe diversiteit ‘n versterkende eienskap van ‘n gemeenskap kan wees en nie gevrees hoef te word nie. Dit was ‘n lewendige gemeenskap van vrygemaakte slawe, handelaars, ambagsmanne, arbeiders en immigrante, met noue skakels na die stad en die hawe. Dit het die teenoorgestelde van wat die Apartheidsregering, ingehuldig deur die Nasionale Party wat in 1948 aan bewind gekom het, mense wou laat glo en internaliseer.
Distrik Ses het dus een van die hoof stedelike teikens vir vernietiging in die stad Kaapstad geword.
Op 11 Februarie 1966 is dit ‘n wit gebied verklaar ingevolge die Groepsgebiedewet van 1950, en teen 1982 was die lewe van die gemeenskap verby. Meer as 60 000 mense is gedwonge verwyder na dor en afgeleë gebiede, toepaslik bekend as die Kaapse Vlaktes, en hul huise in Distrik Ses is deur buldozers platgemaak.
Distrik Ses as ‘n Nasionale Erfenisplek
Die Distrik Ses Museum glo dat die beste instrument wat beskikbaar is vir die beskerming van die Distrik Ses grond, die Nasionale Erfenisbronne Wet van 1999 [SKAKEL NAAR NHRA], is, wat voorsiening maak vir die beskerming van plekke van nasionale betekenis, deur middel van verklaring. Hierdie instrument behoort hand aan hand gemobiliseer te word met die Wet op die Herstel van Grondregte van 1994 om te verseker dat omvattende restitusie bereik word. Alhoewel die twee afsonderlike prosesse is, is hulle onvermydelik met mekaar verbind in die gemeenskaplike doelwit om die regte van mense soos vervat in die land se Grondwet en Handves van Regte te verseker.
Distrik Ses is gevier in die literatuur deur skrywers soos Richard Rive, Alex la Guma en Bessie Head; in die skilderye van Gerard Sekoto, Tyrone Appollis, Kenny Baker en Sandra McGregor; in die fotografie van Jackie